Tanke och plan

2010-08-05 @ 09:12:02
Ja, vad är då tanken med den här bloggen och vem är egentligen jag?
Jag heter Jenny, fyller snart 17 och bor i Svenljunga - cirka 3 mil utanför Borås.
Pluggar på Entreprenörsprogrammet på Sven Eriksonsgymnasiet i Borås och börjar andra året nu när skolan drar igång i höst (lov lite längre, tack!).
SÅ, det var basic basic. Kan för övrigt nämna att jag bor med mor, far, syster och två katter. Thumbs up, anyone?
Det vart kort om mig, vilket är passande eftersom filmmusikfoto.blogg.se inte ska handla om mitt liv.
Bakgrundshistorien är sådan att jag klurat på videobloggning från youtube, och när min vän och klasskamrat Carl-Henrik tröttnade på att jag ideligen la upp kommentarer om filmer på min facebookstatus (ni har hamnat på en facebookmissbrukares blogg), sa han till mig att skaffa en filmblogg.
Det blev startskottet and here we are!
Min alldeles egna blogg om film, musik och foto.
Planen är som sådan att jag helt enkelt skriver om filmer jag sett, vill se eller dör av längtan tills de har premiär och att både musik och foto ska få sin egna del av bloggen. Eller helt allmänt om ämnena.
Jag är "youtubifierad" (ska söka patent på ordet inom kort), så youtube lär också få sin beskärda del.
Ja, that's pretty much it. Hur det verkligen blir återstår att se, min livsfilosofi är att inte planera så mycket utan bara flyta med och se vart man hamnar (något tveksam filosofi när det kommer till skolarbete, jobb och viktiga grejer).
Väl mött.
Jenny om filmTrackbacks ()

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback