Bio - Knight and Day

2010-08-12 @ 23:29:54
Seen it all before - Tom Cruise, Cameron Diaz, orealistiska actionscener och självklart en bit kärlek.
Fröken Diaz spelar som vanligt en snygg, udda, lite blåst och klumpig blondin, en karaktär som börjar bli lite uttjatad.
Trots detta, är filmen faktiskt riktigt bra.
James Mangold gör ett snyggt jobb med en film som tar fart från början och sedan fortsätter i högt tempo, action varvat med kärlek och framför allt humor. Diaz spelar bilmekanikern June som på ett flyg träffar Roy Miller (Cruise), under den flygresan blir hennes liv sig aldrig mer likt. Hon kastas in i en värld av biljakter, svartklädda agenter och en enda stor jakt på Zefyren. Detta är vardagen för Roy, vars jobb länge är oklart, och mitt i dramatikens centrum är det svårt att skilja på goda och onda, dessutom är båda parter ute efter Zefyren. Men i vilket syfte och vad är det för något?
Historien tar spinn och även om jag gång på gång tänker "Det här skulle aldrig hända i verkligheten", "Han borde inte överleva det där" och "Det där är omöjligt!" kan jag inte stå emot att ryckas med i en relativt lättsedd och trevlig film, och när ljuset tänds i salongen efter filmens 1 timma och 50 min är jag väldigt nöjd med filmvalet, men något utöver det vanliga var det inte. Helt klart sevärt, om än uttjatat.
Jenny om filmTrackbacks ()

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback