I taket lyser stjärnorna

2010-09-18 @ 16:43:14
En film som många förmodligen redan har sett, men som absolut kan ses igen.
Faktum är att jag aldrig gillat svenska filmer särskilt mycket, men när jag tidigare idag såg denna fantastiska, fruktansvärda, underbara produktion grät jag om och om igen.
Den skildrar vanliga, jobbiga tonårsproblem med kärlek, skola och vänner. Men det är något mer. Jennas mamma är svårt sjuk i cancer. Ändå försöker de leva som vanligt, vifta bort sjukdomen som om den inte finns om man inte talar om den.
Till den dagen då allt förvärras och de får flytta in hos Jennas mormor.
Ingen vet om dikten Jenna skrivit, "om du dör mamma, tar jag livet av mig."
En tung och väldigt sevärd film.
Jenny om filmTrackbacks ()

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback